آموزش

معرفی جدیدترین روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال

اولین سوال کاربران تازه وارد به این حوزه این است که نحوه درآمدزایی از ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟ بسیاری از افراد که وارد بازار رمزارزها می‌شوند تصور می‌کنند تنها با سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانند از این بازار کسب درآمد کنند؛ اما دنیای رمز ارزها در طی سال‌های اخیر به قدری پیشرفت کرده است که معامله‌گری و سرمایه‌گذاری تنها مسیرهای رسیدن به درآمد در بازار نیستند.

فعالان قدیمی از کدام روش ها برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند؟ برای کسب درامد رایگان با ارزهای دیجیتال روش های مختلفی مانند بازی، استیکینگ، هولد بلند مدت، نوسان‌گیری و ترید، ساخت و معامله NFT، استخراج، وام‌دهی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غیر متمرکز، شرکت در ایردراپ و استفاده از وب سایت های فاست ارز دیجیتال وجود دارد.

1- کسب درآمد از ارز دیجیتال با سرمایه گذاری

invest

سرمایه‌گذاری (Investment) اولین روش کسب درآمد مورد استفاده بسیاری از فعالان بازار رمز ارزها است. خرید یک رمزارز با پتانسیل بالا و نگه‌داری آن تا بالاتر رفتن قیمت و فروش در قیمت‌های بالاتر را سرمایه‌گذاری می‌گویند.

برای اینکه بتوانید از این روش خروجی بهتری بگیرید بهتر است کمی بیشتر درباره بازار رمز ارزها مطالعه کنید، نگاهی به سایت‌هایی نظیر coinmarketcap بیاندازید و نمودار ارزها را در سال‌های اخیر بررسی کنید تا بتوانید یک ارز دیجیتال مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

این روش رایگان نیست و به سرمایه اولیه نیاز دارد، اما با تحلیل درست، منجر به کسب درامد از ارز دیجیتال خواهد شد. تصور کنید قیمت رمز ارزی که در آن سرمایه گذاری و فقط در یک کیف پول کریپتوکارنسی نگهداری کرده‌اید، بعد از مدتی دو یا چند برابر شود.

2- کسب درآمد از ارز دیجیتال با معامله‌گری

trade

ترید یا معامله با هدف خرید یک ارز دیجیتال به قیمت پایین و فروش آن به قیمت بالا انجام می‌شود.

معامله در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال سخت اما پرسود است. این کار به درک و تجربه بالایی از تحلیل تکنیکال نیاز دارد و بدون مدیریت صحیح سرمایه منجر به ضررهای مالی سنگین خواهد شد. برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق، باید مهارت‌های تحلیلی و فنی خود را تقویت کنید. به این منظور نیازمند تحلیل چارت‌های تکنیکال برای پیش‌بینی دقیق افزایش یا کاهش قیمت‌ها هستید تا بتوانید ارزهای دیجیتال را در کف خرید و در سقف به فروش برسانید.

تحلیلگری اگرچه پایه اصلی کار معامله‌گران است اما یک معامله‌گر باید بسیاری از مهارت‌های دیگر مثل مدیریت ریسک و سرمایه و کنترل احساسات را تمرین کند تا بتواند در کار خود حرفه‌ای شود.

در معامله‌گری بر خلاف سرمایه‌گذاری مدت زمان ماندن در یک موقعیت معاملاتی کم است. ممکن است در سرمایه‌گذاری شما یک ارز را حتی برای چندین سال نگه‌داری کنید؛ اما در معامله‌گری بسته به روش کاری شما ممکن است حتی چند دقیقه با یک حرکت در بازار همراه شوید.

3-کسب درآمد از ایردراپ (Airdrop)

airdrop

ایردراپ‌ها در واقع ارزهای دیجیتال رایگانی هستند که برای افزایش آگاهی میان کاربران توزیع می‌شوند. یک اپلیکیشن غیر متمرکز یا شبکه بلاک‌چینی جدید ممکن است برای آشنا کردن افراد بیشتر با بستر خود، بخشی از عرضه توکن یا کوین اختصاصی خود را در یک ایردراپ توزیع کند.

با استفاده از این روش افراد خیلی زیادی با پروژه ارز دیجیتال آشنا می‌شوند و چون بسیاری از سرمایه‌گذاران در مورد پروژه در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند، میزان سرمایه‌گذاری بر توکن پروژه و  استفاده از پلتفرم آن بالا می‌رود.

برای اینکه افراد شامل ایردراپ ها شوند، گاهی باید فعالیت هایی مانند انجام تراکنش در شبکه آن ارز یا خرید و نگه‌داری مقداری از یک رمزارز خاص، انجام دهند. گاهی این فعالیت‌ها هزینه‌‌هایی نیز دارد؛ اما احتمالا با قیمت فروش توکن‌های رایگان دریافت شده، هزینه ها پوشش داده خواهد شد.

برخی از ایردراپ‌ها به قدری ارزشمند هستند که می‌توانند به طور کل زندگی افراد را تغییر دهند. به عنوان مثال در سال گذشته پلتفرم صرافی غیرمتمرکز dydx به کسانی که فقط یک دلار ترید در صرافی انجام داده بودند، 14 هزار دلار ایردراپ داد.

دریافت ایردراپ نیز همانند سایر روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال با ریسک‌هایی همراه است. در بسیاری از ایردراپ ها مقدار هزینه‌‎ای که برای انجام تراکنش در پلتفرم پروژه صرف می‌شود بیشتر از مقدار ایردراپ دریافتی است.

علاوه بر این برخی از پروژه‌ها از مکانیزم ایردراپ سواستفاده می‌کنند و به روش‌های مختلف اطلاعات کیف پول کاربران را به دست می‌آورند و کیف پول آن‌ها را خالی می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است از کیف پول خالی برای ایردراپ استفاد شود.

4- توکن‌های غیر قابل معاوضه NFT

nft

توکن NFT که در ترجمه فارسی به آن توکن غیر قابل تعویض، غیرقابل معاوضه یا غیر مثلی گفته می‌شود، نوعی رمزارز و غالبا نماینده یک آیتم دیجیتالی یا فیزیکی است که هیچ کدام از آن‌ها دقیقا مشابه یکدیگر نیستند. برای درک بهتر، بیت کوین را در نظر بگیرید. تمام واحدهای بیت کوین به دلیل خصیصه تعویض‌پذیری، قابل معاوضه با یکدیگر هستند بدون اینکه ارزش یا ذات آن‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما در ان اف تی این ویژگی وجود ندارد که باعث تمایز تمام این نوع از ارزهای دیجیتال از یکدیگر می‌شود.

راه مستقیم درآمدزایی از NFT ها، ساخت و فروش آن‌هاست. شما می‌توانید با توکنیزه کردن هرچیزی مانند اثر هنری، تصویر، ویدیو، میم، یا اشیاء فیزیکی، توکن غیرمثلی خودتان را بسازید. اگر فرد خلاقی هستید، امکان کسب درآمد فعال از ان اف تی ها برای شما وجود دارد.

بسیاری از هنرمندان که تا قبل از ظهور NFT ها آثار خود را در حراجی‌‌ها یا به صورت مستقل می‌فروختند، اکنون با NFT ها درآمد چند ده برابری دارند؛ زیرا اثر آن‌ها در معرض دید افراد بیشتری قرار گرفته و ان اف تی‌ها نیز در دید سرمایه‌‌گذاران وضعیت مناسبی دارد.

روش بعدی کسب درآمد از ان اف تی‌ها خرید و فروش و به نوعی معامله کردن آن‌هاست. در طی ماه‌های گذشته که بازار NFT در اوج بوده است، بسیاری از افراد با دانش توانسته‌اند سود خوبی از معامله توکن‌های غیر قابل معاوضه به دست آورند.

در بازارهای ریزشی و نزولی نیز این کسب و کار نسبت به سایر رقبای خود بد عمل نکرد؛ زیرا پول هوشمند ترجیح می‌داد به جای حضور در بازار اصلی رمز ارزها، در بازاری جدید و پر رونق فعالیت کند.

5- کسب درآمد با استخراج ارز دیجیتال

mining

استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ (Mining) یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است که در آن کاربران با استفاده از دستگاه‌های محاسباتی خود در فرآیند تایید تراکنش‌های شبکه‌های بلاک چینی مختلف شرکت می‌کنند و در ازای آن از کوین‌های جدید ایجاد شده و کارمزدهای تراکنش‌ها پاداش به دست می‌آورند.

فرآیند ماینینگ در ابتدا کاملا رایگان بود، چرا که یک فرد می‌توانست از همان کامپیوتر لپ تاپ یا دسکتاپ خانگی خود برای استخراج یک رمز ارز استفاده کند. به این ترتیب درامدزایی رایگان با رمز ارزها امکان‌پذیر بود. اما اکنون استخراج نیازمند تخصص فنی و سرمایه گذاری روی تجهیزات سخت افزاری (ریگ ماینینگ) گران قیمت است.

سودآوری استخراج ارزهای دیجیتال وابسته به متغیرهایی مانند قیمت ارز، قیمت برق و میزان سختی شبکه بلاک چین است. برای سرمایه‌گذاری بر روی استخراج ارز دیجیتال توجه به همه این نکات مهم است.

استخراج ارز دیجیتال در بسیاری از کشورها ممنوع است. در ایران نیز استخراج ارز دیجیتال به صورت خانگی ممنوع است و تنها استخراج صنعتی با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و با شرایط خاص قابل قبول است.

اما چرا افراد به‌دنبال استخراج رمز ارزها هستند؟ برای برخی این پروسه یک منبع درآمد محسوب می‌شود و برای برخی دیگر، آزادی مالی بیشتری بدون دخالت دولت‌ها یا بانک‌ها فراهم می‌کند.

6- کسب درآمد از ارز دیجیتال با استیک کردن

staking

استیکینگ یا سهام‌گذاری یعنی داشتن ارز دیجیتال و خرج نکردن آن. این یک روش جایگزین برای استخراج است. البته در مقایسه با ماین کردن ارز دیجیتال درامد به دست آمده از استیکینگ پایین‌تر است، اما در هر صورت برای افرادی که سرمایه کافی برای استخراج را ندارند، فرصتی به منظور کسب درامد از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

در استیک کردن، کاربران از دو روش می‌توانند به کسب درآمد از ارز دیجیتال بپردازند:

روش اول سرمایه‌گذاری است. به این معنی که قیمت توکن‌هایی که خریداری کرده‌اید ممکن است در طی زمان افزایش پیدا کند  و شما از هولد آن‌ها کسب درآمد کنید.

روش دوم افزایش توکن‌های ارز دیجیتال با دریافت پاداش استیکنیگ از شبکه است. پلتفرم‌های مختلفی برای استیکنگ ارزهای دیجیتال وجود دارد. معمولا پروژه‌ها از کیف پول یا وبسایت خود برای این کار استفاده می‌کنند اما برخی کیف پول‌های عمومی مثل «تراست ولت» و صرافی‌های ارز دیجیتال مثل «بایننس» نیز این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند.

سود حاصل از استیکنیگ برای پروژه‌های مختلف متفاوت است. علاوه بر این، با افزایش یا کاهش میزان توکن‌های استیک شده سود پروژه‌ها تغییر می‌کند. شما وقتی یک رمزارز را خریداری می‌کنید، می‌توانید آن را بدون هیچ کار خاصی در کیف پول خود نگه‌دارید و هر زمان که خواستید آن را به صرافی فرستاده و بفروشید یا اینکه در خود صرافی آن را نگه‌دارید و هر زمان که قصد فروش داشتید، این کار را سریعا انجام دهید.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که آن ارز را استیک کنید و مقداری سود دریافت کرده و برای خود درآمد ایجاد کنید. یعنی در کنار اینکه قیمت ارز بالا رفته و شما یک سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید، اگر قصد فروش آن را به این زودی‌ها ندارید، می‌توانید آن را استیک کرده و سود دریافت کنید.

استیک کردن نیاز به دانش فنی خاص، تجهیزات سنگین کامپیوتری، فضا و هزینه ندارد. تنها مساله این است که ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و در پلتفرم مورد نظر آن رمز ارزها را قفل کنید. تمامی ارزهای دیجیتال قابل استفاده برای استیکینگ نیستند. در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری علاوه بر توجه به ارزشمندی بنیادی توکن پروژه باید به مدت زمان قفل شدن توکن‌ها، نحوه تخصیص سود و زمان مورد نیاز برای آزادسازی آن دقت شود.

7- کسب درآمد از بازی‌های بلاک چینی

game

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال مربوط به پروژه‌های بازی است. پروژه‌های بلاک چینی کسب درآمد از ارز دیجیتال به وسیله بازی (Play to Earn | P2E) با اوج گرفتن بازی «Axie Infinity» و درآمد فوق‌‌العاده‌ای که داشت، بر سر زبان‌ها افتادند.

در این نوع بازی‌ها، کاربران به خرید زمین، اشیاء، توکن‌ها، آیتم‌ها و گشت و گذار پرداخته و با کسب نوعی ارز دیجیتال درون بازی، به خرید توکن ان اف تی یا انتقال مستقیم آن به کیف پول‌شان اقدام می‌کنند.

به عنوان محبوب‌ترین بازی کریپتویی کنونی که سرمایه کل بسیار بالایی دارد باید به اکسی اینفینیتی اشاره کنیم.

برای ورود به اکثر این بازی‌ها کاربران مجبورند تا هزینه اولیه‌ای برای خرید کاراکتر و آیتم‌های مورد نیاز در بازی پرداخت کنند. به همین دلیل کاربران تازه پس از مدت زمانی بازی کردن، تازه به اصل پول می‌رسند و اگر در این مدت آن بازی شکست بخورد، شما سرمایه خود را تقریبا از دست می‌دهید؛ زیرا همان بحث نقدشونده نبودن NFT ها در این مورد نیز صادق است.

در حال حاضر بالای هزار بازی دارای ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ لیست شده‌اند که با توجه به آینده روشن این فضا، احتمال افزایش تعداد بازی‌ های کریپتویی روی بهترین بلاک چین ها و بالا رفتن قیمت رمز ارزهای اختصاصی آن‌ها وجود دارد.

8- معرفی پلتفرم‌های ارز دیجیتال به دیگران

referral

یکی از روش‌های بسیار رایج کسب درآمد از ارز دیجیتال معرفی پلتفرم‌های خرید و فروش  ارز دیجیتال به دیگران است. بسیاری از پلتفرم‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به خصوص صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی از این روش برای جذب کاربر استفاده می‌کنند. فرآیند کار به این صورت که شما پس از ایجاد حساب خود در پلتفرم، یک کد اختصاصی دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید تا آن‌ها از طریق «کد معرف» (Referral Code) شما در پلتفرم حساب کاربری ایجاد کنند. پس از ایجاد حساب کاربری، در ازای فعالیت کاربر در پلتفرم درصدی از کارمزد دریافت شده به حساب شما واریز می‌شود یا از هزینه‌های معاملاتی شما کم می‌شود.

رفرال علاوه بر این در بسیاری از ایردراپ‌ها نیز به عنوان یک گزینه برای کسب امتیاز بیشتر به کاربران ارائه می‌شود. در این حالت از کاربران خواسته می‌شود که با استفاده از کد معرف خود کاربران را به شرکت در ایردراپ تشویق کنند و در ازای آن امتیاز و شانس بیشتری برای دریافت توکن‌های ایردراپ به دست آورند. این روش برای پلتفرم‌ها جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و کاربران نیز با استفاده از آن می‌توانند هزینه‌های معاملاتی خود را کاهش دهند یا شانس بیشتری برای دریافت ایردراپ به دست آورند.

شما می‌توانید با ثبت نام در پلتفرم آکوکوین و دعوت دوستان از طریق کد دعوت، در سود ما شریک شوید و همچنین از امکان درآمدزایی در صرافی آکوکوین استفاده کنید. شرایط و نحوه ارسال کد دعوت را در این کسب درآمد از طریق دعوت دوستان لینک زیر مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا